اخبار

هوشمند سازی لامپ ها و وسایل برقی خانه بدون سیم کشی

هوشمند سازی لامپ ها و وسایل برقی خانه بدون سیم کشی

استفاده از لامپ ها و لوازم برقی هوشمند که به صورت کنترل از راه دور روشن و خاموش می شوند، در حال افزایش است و اختراع ابزاری تازه تبدیل لوازم

استفاده از لامپ ها و لوازم برقی هوشمند که به صورت کنترل از راه دور روشن و خاموش می شوند، در حال افزایش است و اختراع ابزاری تازه تبدیل لوازم برقی عادی به هوشمند را تسهیل کرده است.

به نقل از دیجیتال ترندز، ابزاری که به این منظور ابداع شده Cleverness نام دارد . در ظاهر شبیه به چراغ های راهنمایی و رانندگی است که در سر چهارراه ها نصب می شوند.

Cleverness قادر به خودکارسازی کل سیستم روشنایی یک منزل است و می تواند همه لامپ های موجود در هر خانه را از راه دور کنترل کند. بدین منظور نیازی به تغییری لامپ های موجود یا سیم کشی مفصل نیست.

برای استفاده از Cleverness کافیست آن را بر اساس دستورالعمل ارائه شده در منزل نصب کنید. اجرای این دستورالعمل جعبه یادشده را به جعبه تقسیم برق لامپ های منزل یا مرکز کنترل و فرماندهی آنها مبدل می کند. Cleverness علاوه بر لامپ ها قادر به کنترل هوشمند دیگر لوازم برقی خانگی با استفاده از گوشی هوشمند است.

بدین منظور باید یک برنامه خاص بر روی گوشی نصب شود تا بتوان میزان مصرف هر وسیله برقی را مشاهده و مدیریت کرد. از این طریق می توان روشن و خاموش شدن این وسایل برقی را نیز در هر زمان و مکان مدیریت کرد.

Cleverness برای دسترسی به لوازم برقی از فرکانس های رادیویی استفاده می کند و نیازی به ارتباطات وای – فای و بلوتوث ندارد و برای مدیریت ابزار و محصولات مختلف تا فاصله ۴۵ کیلومتری قابل استفاده است. همچنین Cleverness از ۵۱۲ وسیله مختلف به طور همزمان پشتیبانی می کند.

بهره مندی از فناوری هوش مصنوعی باعث می شود. Cleverness از عادات کاربری افراد مختلف مطلع شده.  آنها را به تدریج بیاموزد.

منبع : خبرگزاری مهر